شیوه نامه برگزای امتحانات از زبان وزیر آموزش و پرورش در بحران کرونا /شرط برگزاری حضوری امتحانات-راهبرد معاصر
رئیس قوه قضائیه: در موضوع مبارزه با فساد نسبت به چند وزارتخانه کار‌های اساسی کردیم؛ صدا‌هایی هم بلند شد، اما کوتاه نیامدیم به‌کارگیری اتباع خارجی کار دست رستوران بین راهی داد آزار پرنده در حال انقراض در سواحل جنوبی توسط چند ماهیگیر + ویدئو توضیحات شرکت ثامن در خصوص آلوده بودن محلول دیالیز صفاقی جذب ۳۰ هزار نفر به آموزش و پرورش با آزمون اختصاصی دانشگاه فرهنگیان شیوه برگزاری کنکور ۱۴۰۴ تغییر می‌کند؟ ورود ۱۳۰۰ دستگاه اتوبوس و ساخت ۳۹ خط جدید مترو پایتخت پلیس: دستگیری سارقان ۱۰میلیاردی طلافروشی در تهران ماهواره چمران جدیدترین تست‌های خود را با موفقیت به انجام رساند ایلان ماسک: نورالینک برای از بین بردن درد گردن و کمر باید تراشه مغزی بسازد صدور هشدار نارنجی هواشناسی برای شمال | سیلاب در راه است معاون وزیر آموزش و پرورش: آموزش و پرورش ملک جناح خاصی نیست/ از ظرفیت اساتید استفاده شود خبر خوش برای معلمان | کد ۱۹ استخدام ۶ هزار نفر برای وزارت آموزش و پرورش تایید شد جزئیات مسمومیت چند دانش‌آموز در شهرری | ماجرا چه بود؟ واکنش سازمان غذا و دارو به ماجرای محلول‌های دیالیزی آلوده

شیوه نامه برگزای امتحانات از زبان وزیر آموزش و پرورش در بحران کرونا /شرط برگزاری حضوری امتحانات

وزیر آموزش و پرورش گفت: در هر منطقه‌ای از کشور که ستاد ملی مقابله با کرونا اجازه دهد، ترجیح بر برگزاری امتحانات دانش آموزان به صورت حضوری است.
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۶ - ۰۳ دی ۱۳۹۹ - 2020 December 23
کد خبر: ۷۱۴۸۱

به گزارش راهبرد معاصر؛ محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش روز چهارشنبه در پایان جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران افزود:، اما در هر منطقه‌ای که ستاد ملی مقابله با کرونا مخالف برگزاری آزمون حضوری باشد به صورت مجازی برگزار می‌شود.

 

وی همچنین اظهار داشت: شیوه نامه برگزای امتحانات ابلاغ شده و اختیار آن به شورای مدارس واگذار شده است.

 

وی افزود: همچنین روش‌های آزمون غیر حضوری هم مشخص شده و در اختیار مناطق و مدارس قرار گرفته است.

 

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد:۲ نوع آزمون تکوینی و پایانی وجود دارد که در آزمون تکوینی سهم همه این‌ها در تعیین نمره دانش آموزان متفاوت است، تکوینی براساس ارزیابی معلم از میزان فراگیری دانش آموزان در سال تحصیلی تعریف می‌شود و ارزشیابی پایانی هم به این صورت است که در پایان هر ترم به صورت امتحان کتبی است.

 

ردیف بودجه به سند ۲۰۳۰ اختصاص نیافته است

حاجی میرزایی همچنین در ادامه درباره تخصیص ردیف بودجه برای سند ۲۰۳۰ گفت: ردیفی در بودجه برای این موضوع وجود ندارد، خطایی در سازمان برنامه و بودجه بود که خود آن‌ها اصلاح کردند.

 

وی افزود: در ردیف بودجه برای سند ۲۰۳۰ مبلغی پیش بینی نشده است.

 

مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش هفته گذشته به‌منظور برنامه‌ریزی فرایند ارزشیابی پیشرفت تحصیلی نیم سال اول ۱۴۰۰ -۱۳۹۹ شیوه‌نامه امتحانات تمامی دوره‌های تحصیلی مدارس را برای اجرا به ادارات کل استان‌ها ابلاغ کرد.

 

طبق این شیوه‌نامه، در شرایطی که امکان حضور فیزیکی دانش آموزان (در همه دوره‌های تحصیلی)، فراهم باشد، ارزشیابی پیشرفت تحصیلی دانش آموزان مطابق آیین‌نامه‌های مربوط به دوره‌های تحصیلی و با رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی انجام می‌شود.

 

بر این اساس در دوره ابتدایی، ارزشیابی پیشرفت تحصیلی و تربیتی نوبت اول از دانش آموزان پایه‌های اول و دوم ابتدایی در دروس فارسی (خواندن و نوشتن) و ریاضی، آزمون عملکردی به‌صورت حضوری در مدرسه، با گروه‌بندی دانش آموزان و رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار می‌شود.
منبع: ایرنا

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار